Clave – klucz do kultury hiszpańskiej

Nietypowa szkoła językowa, klucz do kultury hiszpańskiej. Integracja sensoryczna, edukacja językowa, międzykulturowa, tłumaczenia, obsługa wycieczek. Wg założycielki poznawanie języka jest kluczem do samorealizacji, do spełniania marzeń, wychodzenia poza ramy, przekraczania granic. Clave to placówka edukacji alternatywnej, krzewiąca hiszpańską kulturę, przełamująca stereotypy. To ważne przesłanki zarówno dla utworzenia nazwy firmy – Clave (hiszp. „clave” to klucz, pol. „klawy” to świetny, wyborny), jak i przekazu wizualnego opracowywanych materiałów. Powstał swobodny logotyp, który wyróżnia się na tle żółto-czerwonej (piaszczysto-krwistej?) konkurencji. Celem było stworzenie znaku, który silnie wypromuje dwuznaczną, mocną nazwę, będzie mocnym akcentem na mapie konkurencji, interesującym zarówno dla dzieci (główni odbiorcy) jak i dorosłych (głównie obcokrajowców) i który będzie otwierał na wielobarwną Hiszpanię sam nie narzucając żadnych barw. Znak miał być jak klucz, jak drzwi do kolorowej Hiszpanii. Sam ukrywa w sobie płynność, taniec, swobodę, szaleństwo i otwartość, wystarczająco hiszpańskie pojęcia. Logotyp jest plastyczny, daje możliwości budowania kształtów z wyodrębnionych liter, wykorzystywania skojarzeń, zabawy (np. budowania wieży z ludzi).