Buchwic to rodzinna firma jubilerska, pracująca głównie w złocie, tradycyjnymi technikami. Dotychczasowa identyfikacja wizualna nie odnosiła się do kluczowych wartości pracowni, nie oddawała głębi odniesienia do symboliki biżuterii ślubnej, szacunku dla rzemiosła, idei zero waste (realizacja zamówień z powierzonego materiału). Powstała nowa koncepcja graficzna, a na jej podstawie wizytówki, certyfikaty biżuteryjne i stanowisko na targi.
W nowej identyfikacji subtelnie szeryfowy krój pisma łączy klasykę z nowoczesnością. Złoto odnosi się bezpośrednio do branży i używanego materiału, ale również jest jednym w kolorów miasta królów Polski, a lokalność działania jest cechą charakterystyczną pracowni. Czystość znaku świadczy o jakości pracy i jej efektów. Prostota i symetria koją i obrazują precyzję, mistrzostwo wykonania. Piękno kryje się w szeryfowych akcentach kroju pisma. Sentyment i obietnica łączą się z odniesieniem do tarczy zegara, a wyznaczona pionowa przerwa wskazuje na start (czasem nie jeden). Komplementarność osób oddaje lustrzane odbicie połówek sygnetu, a przestrzeń między nimi pokazuje zdrowy oddech w relacji. Luka w znaku symbolizuje również otwarcie pracowni na wszelkie poprawki i serwis, jak również na dyskusję o potrzebach klientów. Złamanie znaku odnosi się również do ponownego użycia złota, czyli praktykowanej idei zero waste. Połowy znaku przyciągają się jak magnesy. Dążą do siebie, ale nie zlewają się w jedno, pozostając wciąż w autonomii. Pionowa ingerencja w znak to symbol boskiego działania i nawiązuje również do platońskiego symbolu człowieka szukającego dopełnienia.