brief

Brief rozpoczyna naszą współpracę. To dokument, w którym określasz potrzeby projektowe. Wypełniamy go razem na spotkaniu, na którym omawiamy szczegółowo kolejne punkty. Brief pozwala zdiagnozować oczekiwania i możliwości, ocenić zakres prac, zaplanować terminy. Aby spotkanie przebiegało sprawniej, warto przemyśleć kilka kwestii:

  1. Czym zajmuje się Twoja firma, czy funkcjonują submarki, planujesz ich istnienie lub jest ono możliwe?
  2. Jakie oferujesz ceny za swoje produkty, usługi? Czy to produkty ekskluzywne, czy powszechne? Zastanów się, jak Twoja firma plasuje się na rynku;
  3. Kto jest Twoim klientem? Czy można tych klientów pogrupować? Opisz te grupy możliwie dokładnie;
  4. W jaki sposób Twoja konkurencja komunikuje się z otoczeniem, jakie macie cechy wspólne w przekazie, czy zauważasz niszę wizerunkową?
  5. Co jest dla Ciebie ważne w funkcjonowaniu Twojej firmy? Jaki masz styl, standardy pracy?
  6. Jaką masz misję, podstawowy cel? Po co działa Twoja firma?
  7. Jaką Twoja firma ma lub chcesz, żeby miała osobowość? Gdyby była człowiekiem, ile miałaby lat, jakie wykształcenie, zainteresowania, wygląd, pracę, jakim samochodem jeździłaby..?
  8. Wypisz wszystkie, które Ci przyjdą do głowy slogany, oddające charakter Twojej działalności – tzw. Big Idea. Wyobraź sobie, że po wypowiedzeniu nazwy firmy dodajesz jakieś motto, np. „studio nośne – nosimy Twoje sprawy”;
  9. Zastanów się, którymi projektami z zakresu ilustracji, identyfikacji wizualnej, architektury informacji, projektowania WWW wstępnie się interesujesz, określ też rodzaj projektu, który nie znalazł się na tej liście, a interesujesz się nim;
  10. Podaj nazwy marek, których przekaz wizualny podoba Ci się;
  11. Od kiedy działasz? Dlaczego teraz jest dobry moment na projekt? Co może nam zakłócić jego realizację?
  12. Jakiego efektu oczekujesz po projekcie? Jakie stawiasz mu cele? Jaki efekt uznasz za sukces?
  13. Na kiedy potrzebujesz projekt i od czego zależy ten termin?

Najlepiej, gdy spiszesz te odpowiedzi i spokojnie o nich porozmawiamy podczas spotkania.