Brief rozpoczyna naszą współpracę. To dokument, w którym określasz potrzeby projektowe. Wypełniamy go razem na spotkaniu, na którym omawiamy szczegółowo kolejne punkty. Brief pozwala zdiagnozować oczekiwania i możliwości, ocenić zakres prac, zaplanować terminy. Aby spotkanie przebiegało sprawniej, warto przemyśleć kilka kwestii:
- Czym zajmuje się Twoja firma, czy funkcjonują submarki, planujesz ich istnienie lub jest ono możliwe?
- Jakie oferujesz ceny za swoje produkty, usługi? Czy to produkty ekskluzywne, czy powszechne? Zastanów się, jak Twoja firma plasuje się na rynku;
- Kto jest Twoim klientem? Czy można tych klientów pogrupować? Opisz te grupy możliwie dokładnie;
- W jaki sposób Twoja konkurencja komunikuje się z otoczeniem, jakie macie cechy wspólne w przekazie, czy zauważasz niszę wizerunkową?
- Co jest dla Ciebie ważne w funkcjonowaniu Twojej firmy? Jaki masz styl, standardy pracy?
- Jaką masz misję, podstawowy cel? Po co działa Twoja firma?
- Jaką Twoja firma ma lub chcesz, żeby miała osobowość? Gdyby była człowiekiem, ile miałaby lat, jakie wykształcenie, zainteresowania, wygląd, pracę, jakim samochodem jeździłaby..?
- Wypisz wszystkie, które Ci przyjdą do głowy slogany, oddające charakter Twojej działalności – tzw. Big Idea. Wyobraź sobie, że po wypowiedzeniu nazwy firmy dodajesz jakieś motto, np. „studio nośne – nosimy Twoje sprawy”;
- Zastanów się, którymi projektami z zakresu ilustracji, identyfikacji wizualnej, architektury informacji, projektowania WWW wstępnie się interesujesz, określ też rodzaj projektu, który nie znalazł się na tej liście, a interesujesz się nim;
- Podaj nazwy marek, których przekaz wizualny podoba Ci się;
- Od kiedy działasz? Dlaczego teraz jest dobry moment na projekt? Co może nam zakłócić jego realizację?
- Jakiego efektu oczekujesz po projekcie? Jakie stawiasz mu cele? Jaki efekt uznasz za sukces?
- Na kiedy potrzebujesz projekt i od czego zależy ten termin?
Najlepiej, gdy spiszesz te odpowiedzi i spokojnie o nich porozmawiamy podczas spotkania.